Keluarga Saya

Keluarga Saya
 
Nama saya ABCD. Ada empat orang di keluarga saya. Kami tinggal di Yio Chu Kang selama sepuluh tahun. Sebab itu di situ ada banyak pasar, pusat makanan, kedai di Yio Chu Kang. Abang saya seorang pelajar tahun satu di Universiti Teknologi Nanyang. Pula, Bapa saya pula bekerja sebagai pemandu teksi dan ibu saya serorang suri rumah.
 
Saya dan keluarga saya suka bermain badminton di taman yang dekat rumah saya. Kami bersenam setiap minggu kereana kami mahu jadi sihat. Selepas badminton, kami akan pergi ke kedai kopi untuk makan malam. Makanan di situ sangat sedap dan murah. Banyak pelancong orang Malaysia memandu ke sini untuk makan.  Makanan kegemaran kami adalah sambal sotong. Sambal sotong itu pedas sekali tetapi ia rangup. Kami selalu berbual sambil sedang makan.  Abang saya selalu bercakap tentang kawan-kawannya di sekolah. Dia gembira kerana dia ada banyak kawan baik di kelas. Pada pukul lapan malam, kami balik ke rumah.
 
Bapa dan ibu saya mahu saya dan abang jadi anak yang baik. Saya mesti jadi belajar dengan rajin supaya bapa dan ibunya saya akan berasa gembira.
 

Leave a Reply

