Berjalan-jalan di Bugis: Sequel to Tiba-tiba…

Selepas empat hari tidak bercakap dengan Mimi, Kamal hendak berjumpa dengan Mimi. 

Dia pun menelefon Mimi pada pagi hari Khamis di pejabat sebelum keluar untuk makan tengah hari.

 

Kamal: Hello, boleh saya bercakap dengan Mimi?

Mimi: Saya Mimi, ada apa, Kamal?

Kamal: Mimi, boleh kita berjumpa di Bugis pada malam esok?

Mimi: Kenapa awak tiba-tiba hendak ke Bugis? Ada apa di sana?

Kamal: Sudah lama kita tidak berjumpa. Kita boleh makan malam di sana dan selepas itu kita menonton wayang.

Mimi: Kita hendak makan apa?  Ada cerita yang baguskah?  Saya tidak suka menonton cerita hantu….

Kamal: Ha ha ha, kita menonton cerita yang kelakar sahaja. 

               Kalau tidak suka cerita kelakar, ada cerita cinta lagi.  Saya sudah lama tidak makan mi rebus di sana.

Mimi: Kalau begitu, bolehlah kita berjumpa pada pukul tujuh dua puluh petang. 

             Saya hendak makan ayam masak kentang dan nasi tomato.

Kamal: Saya akan menunggu Mimi di stesen MRT Bugis, di tepi mesin ATM POSB.  Boleh?

Mimi: Boleh, kita jumpa lagi nanti. Saya akan memberitahu emak sebelum saya keluar rumah.

Kamal: Jumpa lagi, Mimi….

Leave a Reply

